Vraťme se před válku

Nacistické Německo už nestihlo před válkou mnoho VW vyrobit (tehdy ale ještě měly označení KdF). Automobilka se přeorientovala na zbrojní výrobu, vymyslela nějaká obrněná vozidla pro wehrmacht, opravovala letadla Junkers Ju 88 a podobně. Ze dvou třetin pracovali v továrně nuceně nasazení z okupovaných zemí. Vše se odehrávalo v městě, nově založeném právě pro výrobu KdF v roce 1938. Z něj se po válce nakonec stal dnešní Wolfsburg.

Co po prohrané válce?

Vše šlo jak na drátku. Pod britským velením se obnovila výroba a do konce 40. let se pohybovala produkce kolem 1000 automobilů měsíčně. Ferdinanda Porscheho se sice pokusili ve Francii soudit jako válečného zločince (od r. 1937 byl členem NSDAP a dotáhl to na SS-Oberfűhrera, kterému v roce 1944 byl propůjčen Totenkopfring – čestný prsten s umrlčí lebkou, a udělen i Válečný záslužný kříž bez mečů), ale propustili ho na kauci 62 000 dolarů, umožnili mu vycestovat zpět do Německa a později ho soud osvobodil jako nevinného. V době věznění Porscheho ve Francii se staral o řízení Volkswagen u jeho syn Ferry.

Vraťme se před válku
Ohodnoťte příspěvek